Wymiana młodzieży 29.11.2014-7.12.2014

Podobnie jak w zeszłym roku w dniach 29.11-07.12.2014r. uczniowie naszej szkoły po raz kolejny wzięli udział w wymianie polsko-niemieckiej. Spotkaliśmy się z miłym przyjęciem młodzieży z Max-Planck Gymnasium z Gelsenkirchen, czego doświadczyliśmy już na lotnisku w Dortmundzie. Mimo wczesnej pory goszczące nas rodziny poświęciły nam dużo czasu, byśmy wzajemnie się poznali i razem dobrze czuli. Pierwsze dwa dni spędziliśmy właśnie w domach rodzinnych, poznając zwyczaje tam panujące oraz mieliśmy okazję zobaczyć wspaniałe jarmarki bożonarodzeniowe m.in. w Gelsenkirchen i w Bochum. Na świątecznie przystrojonych straganach sprzedawcy oferują wyroby rzemieślnicze, tradycyjne wypieki i regionalne napoje. Wyjątkową atmosferę podkreślała również świąteczna muzyka. Kliknij, aby obejrzeć na YouTube www.weihnachtsmarkt-koeln.net

Po sobotnim wypoczynku w domach rodzinnych, niedzielne popołudnie spędziliśmy wspólnie na grze w kręgle, która pomogła w przełamaniu pierwszych lodów i w zintegrowaniu się grupy. Było to bardzo pomocne, gdyż poniedziałek rozpoczęliśmy od zajęć w szkole. Po upływie wyznaczonych lekcji całą grupą spotkaliśmy się z dyrektorem szkoły - Thomasem Heinrichs. Następnie pan Heinrichs oprowadził nas po budynku, opowiedział o historii szkoły i zwyczajach tutaj panujących. Po południu mieliśmy przyjemność poznania panią burmistrz miasta Gelsenkirchen. Każdy z uczniów otrzymał w prezencie nowoczesne słuchawki. Na spotkaniu dowiedzieliśmy się m.in. o burzliwej historii tego ratusza. Po wizycie z władzami miasta uczestniczyliśmy w wycieczce objazdowej z przewodnikiem po Gelsenkirchen.

Wtorek spędziliśmy na 3-godzinnym pobyciu na lodowisku, gdzie wszyscy razem miło spędzili czas. Następny dzień odbył się na wspólnym pieczeniu świątecznych ciasteczek według polskich i niemieckich przepisów. Wieczorem całą grupą udaliśmy się na najszybszy musical wszechświata „STARLIGHT EXPRESS”, który odbywał się w sercu Zagłębia Ruhry - Bochum. Niesamowite było oglądać ten występ, publiczność siedziała jakby w pół arenie, wokół której artyści mogli wykonywać akrobacje przez środek widowni.

W czwartek dzień zaczęliśmy wcześnie, ponieważ czekało nas wiele atrakcji. Zaczęliśmy od wycieczki do Kolonii, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć wspaniałą Katedrę Świętego Piotra i Najświętszej Marii Panny. Na wszystkich budowla ta wywarła ogromne wrażenie, ponieważ jest to największy i najważniejszy kościół niemieckiej Kolonii. Po obejrzeniu budynku mieliśmy czas wolny i dzięki temu mogliśmy lepiej poznać miasto. Po kilku godzinach wyruszyliśmy do Bonn. Tam zwiedziliśmy Muzeum Historii Niemiec. Wszyscy słuchaliśmy przewodnika z wielkim zainteresowaniem, ponieważ opowiadał bardzo ciekawie, a muzeum jest doskonale wyposażone . Po zwiedzaniu i powrocie do Gelsenkirchen wszyscy uczniowie spotkali się, aby jeszcze lepiej poznać się i spędzić miło czas.

Następnego dnia czekało nas również wiele ciekawych rzeczy do zobaczenia. Zaczęliśmy od zwiedzania kopalni w Bochum. Dowiedzieliśmy się ciekawych informacji na temat górnictwa, mieliśmy okazję zobaczyć pracujące w kopaniach maszyny, a nawet samemu przetestować nasze umiejętności obsługi takich maszyn. Następna atrakcja dnia zaczęła się po południu. Wszyscy uczestnicy wymiany, nauczyciele oraz rodzice spotkali się razem w szkole. aby lepiej poznać i spróbować upieczonych wcześniej ciasteczek. Atmosfera była bardzo miła. Na spotkanie przyszedł również fotograf z miejscowej gazety, który zrobił całej grupie zdjęcie do gazety o naszej wymianie, a pani dziennikarka przeprowadziła wywiad. Byliśmy mile zaskoczeni.

Sobota zaczęła się od ponownego zwiedzania kopalni. Tym razem jednak była to kopania „Zeche Zollverein”, gdzie zobaczyliśmy wszystko z innej perspektywy. Po południu pojechaliśmy do Essen. Wszyscy razem chodziliśmy po starówce i targu bożonarodzeniowym. Mogliśmy spróbować różnych świątecznych słodyczy, potraw oraz kupić pamiątki.

Niedziela była ostatnim dniem. Razem z rodzinami spotkaliśmy się na lotnisku, gdzie niestety kończyła się już nasza przygoda. Pożegnania były trudne, ponieważ wszyscy bardzo się zżyliśmy. Na szczęście zobaczymy się jeszcze – tym razem w Polsce. Podróż minęła szybko i szczęśliwie dotarliśmy do Olsztyna. Wszyscy wróciliśmy bogatsi o nowe znajomości, doświadczenia i wiedzę. Wycieczka była bardzo udana i zainteresowała każdego z nas. Z niecierpliwością czekamy na dalszą część wymiany w kwietniu.