XII wymiana młodzieży 27.11.-04.12.2015

Po wyczerpującej podróży i wypoczynku w domach rodzinnych, po południu spotkaliśmy się na kręgielni, która pomogła w zintegrowaniu grupy.
Następne dwa dni spędziliśmy w domach rodzinnych, poznając zwyczaje tam panujące. Goszczące nas rodziny poświęciły nam dużo czasu, byśmy się wzajemnie poznali i dobrze czuli. Niedzielne popołudnie spędziliśmy wspólnie w Essen. Chodziliśmy po starówce, mijając stragany ze słodyczami i pamiątkami. Poniedziałek rozpoczęliśmy od zwiedzenia stadionu Schalke. Jest to najnowocześniejszy stadion w Europie. Po południu spotkaliśmy się z dyrektorem Max-Planck Gymnasium - Thomasem Heinrichs, który oprowadził nas po budynku oraz opowiedział o historii szkoły i panujących tutaj zwyczajach. Kolejnego dnia pojechaliśmy na wycieczkę do Kolonii. Mieliśmy okazję zobaczyć Katedrę Świętego Piotra i Najświętszej Marii Panny. Budowla ta wywarła na wszystkich ogromne wrażenie. Po obejrzeniu budynku mieliśmy czas wolny i dzięki temu mogliśmy lepiej poznać miasto. Następnie wyruszyliśmy do Bonn, gdzie wraz z przewodnikiem, który bardzo ciekawie opowiadał, zwiedziliśmy Muzeum Historii Niemiec. W środę mieliśmy przyjemność poznania panią burmistrz miasta Gelsenkirchen. Na spotkaniu dowiedzieliśmy się o historii ratusza Hans-Sachs-Haus Po wizycie z władzami miasta uczestniczyliśmy w wycieczce objazdowej z przewodnikiem po Gelsenkirchen. Czwartek zaczęliśmy od zwiedzania kopalni w Bochum. Dowiedzieliśmy się ciekawych informacji na temat górnictwa, mieliśmy okazję zobaczyć pracujące w kopaniach maszyny, a nawet samemu przetestować nasze umiejętności obsługi takich maszyn. Wieczorem całą grupą udaliśmy się na najszybszy musical wszechświata „STARLIGHT EXPRESS”, który odbywał się w sercu Zagłębia Ruhry. Piątek był ostatnim dniem. Razem z rodzinami spotkaliśmy się na lotnisku, gdzie niestety kończyła się już nasza przygoda.
Wróciliśmy bogatsi o nowe znajomości, doświadczenia i wiedzę. Wycieczka była bardzo udana i z niecierpliwością czekamy na dalszą część wymiany – rewizytę naszych partnerów w czerwcu 2016.