Szlakiem Giedymina i Mickiewicza - wycieczka na Litwę

W dniach 26-28 kwietnia klasy gimnazjalne 1A oraz 2A pod czujnym okiem nauczycielek Beaty Rafalskiej , Małgorzaty Banaś, Elżbiety Żebrowskiej oraz Jolanty Moszczyńskiej pojechały na pełną wrażeń wycieczkę na Litwę. W drodze do Wilna zatrzymaliśmy się w Trokach w zamku Księcia Witolda. Pilot opowiedział o historii zamku oraz pokazał jego wnętrze. Przed wejściem na sam zamek zrobiliśmy mnóstwo zdjęć. Po zwiedzaniu Trok pojechaliśmy do hotelu do Wilna, gdzie zostaliśmy serdecznie przyjęci. Pokoje były czyste i przytulne, a jedzenie no cóż... kwestia smaku. Następnego dnia rano wyjechaliśmy zwiedzać Wilno z przewodnikiem. Nie sposób wymienić wszystkich miejsc oraz zabytków, które nas zachwyciły... Najbardziej zapadł nam w pamięć Kościół Św. Piotra i Pawła, który jest jednym z piękniejszych kościołów w ogóle, Cmentarz na Rossie, gdzie mogliśmy zobaczyć urnę z sercem marszałka Józefa Piłsudskiego oraz Ostrą Bramę ze wspaniałym obrazem Matki Boskiej Ostrobramskiej . Podczas zwiedzania Wilna niemal na każdym kroku można było zobaczyć Polskie akcenty i przede wszystkim ślady życia naszego wspaniałego rodaka Adama Mickiewicza. Na sam koniec weszliśmy na wzgórze Giedymina, skąd mogliśmy podziwiać cudowną panoramę Wilna. Dla wszystkich było to nie lada wysiłkiem, gdyż po całym dniu zwiedzania byliśmy bardzo zmęczeni. Po zrobieniu zdjęć na tle panoramy miasta zeszliśmy na dół wzgórza do autokaru i wróciliśmy do hotelu . Każdego wieczoru wychodziliśmy do sklepu, gdzie głównie kupowaliśmy litewskie słodycze, które wszystkim przypadły do gustu. Ostatniego dnia wycieczki zaraz po wykwaterowaniu pojechaliśmy zwiedzać Kowno, gdzie pilot opowiadał nam o architekturze miasta. Trochę żal, że zabrakło czasu, aby stanąć nad brzegiem Niemna... Pod koniec zwiedzania mieliśmy okazję zakupić pamiątki, a następnie wsiedliśmy do autokaru, by ostatecznie pożegnać się z Litwą i wrócić do Polski. Plan wycieczki został zrealizowany w 100% i każdemu z nas ten wyjazd na pewno na długo zapadnie w pamięci ponieważ spędziliśmy go w pięknym miejscu, w towarzystwie przyjaciół i wielkiej historii. Po wycieczce na Litwę łatwiej zrozumieć słowa inwokacji Adama Mickiewicza "Litwo ojczyzno moja, ty jesteś jak zdrowie, ile Cię trzeba cenić ten tylko się dowie, kto Cię stracił ..."

Kto nie był, nie widział – gorąco polecamy!